Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły biorą udział w różnych projektach edukacyjnych.
Uczniowie klas 4. i 5. w ramach projektu FUTURE4ME poznają kulturę i tradycje Wielkiej Brytanii na dodatkowych zajęciach.
Szkoła otrzymała środki z programu Laboratoria Przyszłości.


#Ogarniam życie cyfrowo…
Projekt skierowany jest do uczennic i uczniów klas VII oraz VIII szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków. Projekt „Ogarniam życie” zrodził się z troski o kondycję i bezpieczeństwo psychiczne dzieci i młodzieży.
W odpowiedzi na rosnące wyzwania związane ze zdrowiem psychicznym młodzieży, kampania wspiera promocję postaw dbających o kondycję psychiczną i fizyczną młodych ludzi. Celem inicjatywy jest inspirowanie uczniów do działań, które rozwijają ich wewnętrzny potencjał i pomagają unikać ryzyka uzależnień, depresji czy zachowań autodestrukcyjnych.
Głównym celem projektu jest wyłonienie najbardziej oryginalnego działania, które będzie odwoływać się do bezpiecznego i świadomego użytkowania przestrzeni cyfrowej oraz zapoznanie uczniów z działaniami prozdrowotnymi
w zakresie użytkowania przestrzeni cyfrowej.

Rajd po fach. Projekt skierowany jest do uczniów klas siódmych i ósmych.
„Rajd po fach” to projekt Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej pn. „Krakowski Ośrodek Kariery” skierowany do uczniów klas 7 i 8 przygotowujących się do wyboru szkoły ponadpodstawowej. Zakłada on udział uczniów szkół podstawowych w warsztatach, które organizują krakowskie szkoły branżowe i techniczne. Dla uczniów klas VII i VIII to doskonała okazja, aby poznać szkoły i zawody oraz możliwości i wymagania związane z kształceniem w danej szkole.
W ramach projektu odbywają się: konferencje on-line dla rodziców i uczniów z dyrektorami, pedagogami i doradcami zawodowymi ze szkół branżowych i technicznych – spotkania te przybliżają uczestnikom charakter poszczególnych placówek i zachęcają do spotkań indywidualnych z doradcami zawodowymi warsztaty i szkolenia
z zakresu doradztwa zawodowego dla nauczycieli i szkolnych doradców zawodowych.

Program profilaktyczny „Bezpieczny każdy krok”. Projekt skierowany do uczniów klas siódmych. Celem programu jest profilaktyka zachowań ryzykownych wśród młodzieży, poprzez zapobieganie zachowaniom, takim, jak: picie alkoholu, palenie papierosów, używanie narkotyków, stosowanie agresji, zachowania autoagresywne, zaburzenia depresyjne i zaburzenia odżywiania. Warsztaty skierowane do uczniów mają na celu budowanie konstruktywnych relacji oraz komunikacji w klasie („Budujemy bezpieczną klasę”) i rozwijanie indywidualnych umiejętności uczniów w zakresie regulowania emocji („Moc emocji”).

Program Profilaktyki Uzależnień Behawioralnych. Projekt skierowany do uczniów klas szóstych.
Celem programu jest podniesienie poziomu wiedzy dotyczącej zagrożeń związanych z uzależnieniami behawioralnymi oraz mechanizmu uzależnienia od czynności. Warsztaty mają na celu psychoedukację w zakresie problematyki uzależnień behawioralnych, rozwijanie świadomości zagrożenia jakim jest uzależnienie od czynności, wzbudzenie refleksji na temat skutków i długofalowych konsekwencji podejmowania zachowań ryzykownych.

Program profilaktyczny Godzina dla Młodych Głów.
Celem programu jest normalizowanie rozmów o zdrowiu psychicznym, rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych
i samoświadomości wśród młodzieży, a także wyposażenie uczniów w narzędzia do otrzymywania wsparcia. Program dąży również do profilaktyki zachowań autodestrukcyjnych poprzez edukację i zmianę postaw.
Program jest realizowany przez wychowawców w wybranych klasach 1-8.

Projekt edukacyjny Razem w szkole. Polska-Ukraina. O redukcji stresu Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Celem projektu jest wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego, rozwijania u uczniów
i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, podnoszenia jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym, a także pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.
Projekt jest realizowany przez kadrę psychologiczno-pedagogiczną w wybranych klasach 1-8.

Las klimatu umiarkowanego. Projekt przeznaczony dla uczniów klas 5-8.
Charakterystyka lasu klimatu umiarkowanego: piętra, mieszkańcy, rola lasów. Temat realizowany jest w formie plakatowej. Nawiązuje do tematu przewodniego Małopolskiego Konkursu Biologicznego.
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy Magiczna moc bajek pod nazwą Bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni. Organizatorem przedsięwzięcia jest Bajkowe Prywatne Przedszkole w Jaśle, nasza Fundacja objęła projekt patronatem.
Celem projektu jest promocja wartości moralnych i kształtowanie postaw prospołecznych u dzieci w wieku przedszkolnym
i szkolnym poprzez działania edukacyjne oparte o wspólną lekturę bajek, baśni i opowieści.
W projekcie biorą udział dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej.

Aktywny do Kwadratu to zajęcia pozalekcyjne z różnych aktywności fizycznych, podczas których uczniowie zyskują szansę na:
rozwijanie swoich pasji i umiejętności, dbanie o sprawność fizyczną i zdrowie, zacieśnianie relacji z rówieśnikami,
alternatywną i aktywną formę spędzania wolnego czasu, budowanie kompetencji w zakresie pracy w grupie, organizacji czasu, działania zespołowego, redukcję stresu oraz agresji poprzez sport, budowanie poczucia własnej wartości
i sprawczości. Zajęcia przeznaczone są dla klas 4-8 szkoły podstawowej.
Projekt pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Program Mały Mistrz jest dedykowany dla uczniów klas I-III szkół podstawowych oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
i wychowania fizycznego. Głównymi założeniami programu są:
- Zachęcenie uczniów do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności fizycznej.
- Kształtowanie odpowiednich nawyków i postaw od najmłodszych lat: krzewienie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, przyzwyczajanie, iż ruch powinien być ważnym aspektem na każdym etapie życia.
- odniesienie atrakcyjności zajęć wychowania fizycznego z wykorzystaniem sprzętu sportowego przekazanego szkołom
w ramach funkcjonowania programu, interesujących ćwiczeń sportowych oraz formy ich realizacji (uczniowie zdobywają sprawności sportowe). - Sprawności podstawowe:
piłkarz, rowerzysta-turysta, gimnastyk-tancerz, saneczkarz- narciarz, lekkoatleta, pływak.
- Sprawności alternatywne:
Badmintonista, rolkarz, miłośnik hulajnogi, tenisista ziemny i stołowy, unihokeista.
- Wzmocnienie roli nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego. Umożliwienie wymiany doświadczeń
i rozwoju personalnych kompetencji zawodowych.
Projekt pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Cztery Pory Roku” – organizowany przez autorkę bloga „Pani Kasia od techniki”. Celem projektu jest wyzwolenie pokładów kreatywności dziecka, zaspokajanie jego potrzeby ekspresji twórczej oraz wpieranie jego rozwoju dzięki różnorodnym działaniom plastyczno – technicznym. Zadania projektowe nawiązują do wydarzeń kalendarzowych (pora roku, święta, dni tematyczne). Dzięki temu dzieci chętniej uczestniczą w wykonywaniu zadań, ponieważ tematy są im znane i bliskie.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Planeta Zdrowia. Dlaczego nasze kości są twarde?” – przygotowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Celem projektu jest wyposażenie uczniów w wiedzę dotyczącą dbałości o zdrowie, właściwego odżywiania oraz funkcjonowania organizmu ludzkiego. Dzieci nabywają wiedzy dzięki metodzie pytań i doświadczeń, która zakłada stawianie hipotezy, a następnie eksperymentowanie, badanie rzeczywistości, obserwację i wyciąganie wniosków.
