Legitymacja

Informujemy, że nasza szkoła oferuje możliwość uzyskania mLegitymacji szkolnej – cyfrowej wersji tradycyjnej legitymacji, dostępnej na urządzeniu mobilnym.

Co to jest mLegitymacja?

mLegitymacja to elektroniczny dokument potwierdzający status ucznia, który można wygodnie przechowywać w telefonie. Działa tak samo jak tradycyjna legitymacja – umożliwia korzystanie ze zniżek oraz potwierdza tożsamość ucznia.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji). 

Jak uzyskać mLegitymację?

  1. Wypełnij wniosek, – aby uruchomić mLegitymację rodzice ucznia muszą złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji. Wzór wniosku dostępny jest do pobrania na internetowej stronie szkoły w zakładce „Dokumenty”- „Druki do pobrania” lub w sekretariacie.
  2. Przygotuj zdjęcie – wymagane jest aktualne zdjęcie legitymacyjne w wersji elektronicznej spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego (w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB i wymiarach 480×600 pikseli), które należy przesłać przez dziennik elektroniczny – zakładka: „Zdjęcia do legitymacji”. Zdjęcie można również wykonać samodzielnie w aplikacji mobilnej dziennika.
  3. Odbierz kod aktywacyjny – po weryfikacji wniosku wydany zostanie kod QR oraz unikalny kod aktywacyjny, który umożliwi dodanie mLegitymacji do aplikacji mObywatel.
  • Aktywuj mLegitymację – należy pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić zapoznanie się z regulaminem
    i wprowadzić kod.

Jednorazowy kod aktywacyjny oraz kod QR jest ważny 30 dni od momentu jego wygenerowania w systemie.

Uczeń (rodzic lub opiekun prawny) może aktywować Usługę i pobrać dane Systemu wyłącznie na jednym urządzeniu mobilnym.

Unieważnienie mLegitymacji.

mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

  1. na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
  2. z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły.

Dlaczego warto?

  • Zawsze pod ręką – dostępna w telefonie.
  • Bezpieczna – chroniona kodem dostępu do aplikacji.
  • Tak samo ważna jak papierowa – działa w środkach transportu publicznego i innych instytucjach.

Do pobrania.

  1. Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów
  2. Regulamin usługi mLegitymacja szkolna: https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.mlegitymacjaszkolna.regulamin.3.0.0.pdf
  3. Wniosek o wydanie mLegitymacji
  4. Wniosek o anulowanie mLegitymacji